Bonde på g....

Eftersom det är så mycket snö denna vinter kände jag att det var dags att jag lärde mig skotta snö med snöblad, så det är vad en stor del av min dag har ägnats åt. Kim & jag intog traktorn och gav oss ut på skogsvägarna. Ett litet snesteg blev det för mig, då hjulen tappade fäste. Lite panik varning på mig men Kim han skrattade så han var ju ett lugnande stöd. Som tur väl var kom min pappa uppdykandes som från ovan och han visade hur det ska gå till ;) Så efter denna dag är både jag & Kim ett steg närmare en bonde titel.

När Kim stack iväg till jobbet gav jag mig ut för att skotta ännu mer, sen hjälpte jag pappa min att måla. Nu ska jag strax slänga i hop en kycklingsallad efter det får vi se vad kvällen har att erbjuda.

Kimmen är duktig å vänder snöbladet

Är fina vyer när man skottar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0